Niedziela,  20 kwietnia 2025, Imieniny: Agnieszki, Amalii, Czecha
   Strona główna       Samorząd       Osięciny       Kultura i Sport       Edukacja       RODO       Przetargi       Umowy 2020   

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Powiat Radziejowski
Nowe krzewy przy parkingu przy Szkole Podstawowej w Osięcinach
22/06/2018

W dniu 22 czerwca 2018 roku odbył się odbiór prac polegających na nasadzeniu  drzew i krzewów na terenie parkingu przy Szkole Podstawowej w Osięcinach. Wartość inwestycji wyniosła 14338,00zł, z czego 10000,00 zł zostanie sfinansowane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu, reszta kwoty pochodzi z budżetu Gminy Osięciny. Prace wykonała Szkółką Roślin Ozdobnych Wioletta i Cezary Niemczyk z Bądkowa.


Renata Ładzińska- INSPEKTOR

więcej
XXX Sesja Rady Gminy Osięciny
21/06/2018

Zapraszam na obrady XXX Sesji Rady Gminy Osięciny, które odbędą się dnia 26 czerwca 2018 roku o godzinie 10.00 w sali obrad Urzędu Gminy w Osięcinach.


Porządek obrad:

1.      Otwarcie obrad i stwierdzenie kworum.

2.      Przedstawienie porządku.

3.      Przyjęcie protokołu z XXIX Sesji Rady Gminy.

4.    Sprawozdanie z działalności Wójta z okresu międzysesyjnego.

5.  Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania z wykonania budżetu i sprawozdania finansowego Gminy za 2017 rok.

a)      wystąpienie Wójta dotyczące realizacji budżetu w 2017 roku;

b)   przedstawienie opinii składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożeniu przez Wójta Gminy sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2017 rok i udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy za 2017 rok;

c) przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy za 2017 rok i udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy za 2017 rok;

d)   przedstawienie opinii składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy o prawidłowości wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium;

e)      dyskusja dotycząca realizacji budżetu w 2017 roku;

6.   Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Osięciny za 2017 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2017 rok.

7.  Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Osięciny za 2017 rok.

8.     Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018-2022.

9.   Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Osięciny na 2018 rok.

10.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia Zasad i trybu postępowania przy udzielaniu dotacji celowych z budżetu gminy Osięciny na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w 2018 roku.

11.  Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Osięciny na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.

12.  Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Osięciny na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.

13.  Podjęcie uchwały udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Radziejowskiemu na realizację zadań własnych powiatu.

14.  Podjęcie uchwały udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Radziejowskiemu na realizację zadań własnych powiatu.                     

15.  Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Osięciny.

16. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia przedterminowych wyborów do organów jednostki pomocniczej sołectwa Samszyce Gminy Osięciny.

17.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2018 rok.

18.   Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zniesienie współwłasności nieruchomości zabudowanych.

19.  Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w formie przetargu ustnego ograniczonego nieruchomości ozn. numerem ewid. 481/12, położonej w miejscowości Osięciny.

20. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/213/2017 Rady Gminy Osięciny w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości ozn. numerem ewid. 365/2 położonej w miejscowości Osięciny.

21. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia dla Wójta Gminy Osięciny.

22.   Wnioski i interpelacje.

23.   Sprawy różne.

więcej
Ostrzeżenie meteorologiczne nr 1 Burze z gradem
21/06/2018

Zjawisko: burze z gradem

Stopień zagrożenia: 2

Obszar: województwo kujawsko-pomorskie


Ważność:  od godz. 15:00 dnia 21.06.2018 do godz. 20:00 dnia 21.06.2018

Przebieg: Prognozuje się wystąpienie burz z opadami deszczu miejscami od 20 mm do 30 mm oraz porywami wiatru do 95 km/h. Miejscami grad.

Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 85 %

Uwagi: powiaty i miasta: aleksandrowski, brodnicki, bydgoski, Bydgoszcz, chełmiński, golubsko-dobrzyński, Grudziądz, grudziądzki, inowrocławski, lipnowski, mogileński, nakielski, radziejowski, rypiński, sępoleński, świecki, Toruń, toruński, tucholski, wąbrzeski, Włocławek, włocławski, żniński

Dyżurny synoptyk: Anna Zielińska-Szefka

űródło informacji: IMGW-PIB, ostrzeżenie meteorologiczne nr 1

         


więcej
"Bezpieczne wakacje" spotkania z uczniami z gminy Osięciny
19/06/2018

Policjanci odwiedzili  Szkołę Podstawową i Gimnazjum w Osięcinach oraz Kościelnej Wsi. To kolejne przedwakacyjne spotkanie, na których mundurowi radzą jak bezpiecznie wypoczywać.

Z uczniami z gminy Osięciny spotkali się sierż. Magdalena Cywińska-Grobelska oraz dzielnicowi asp. Rafał Przybysz oraz sierż.szt. Marcin Konwent.
Mówili o rzeczach ważnych dla bezpieczeństwa na drodze. Przekonywali o obowiązku i konieczności noszenia odblasków poza terenem zabudowanym. Dzieci dowiedziały się, jak i kiedy należy korzystać z telefonu alarmowego 112.
Policjanci ostrzegali i apelowali o konieczności zachowania ostrożności w kontaktach z osobami nieznajomymi nie tylko na ulicy ale także w Internecie. Nie obyło się bez rad na temat bezpieczeństwa nad wodą, promowano kampanię "Kręci mnie bezpieczeństwo nad wodą".

Następnie policjanci spotkali się z gimnazjalistami. Mówili o zagrożeniach, na jakie mogą być narażeni młodzi ludzie w trakcie letniego wypoczynku. Była więc mowa o uzależnieniu od alkoholu i narkotyków i sposobach przeciwdziałania im. Przestrzegano przed zażywaniem dopalaczy. Przedstawiono problem zagrożeń wynikających z korzystania z internetu. Młodzież dowiedziała się, jaka jest odpowiedzialność karna za popełnione czyny karalne.

Na zakończenie policjanci życzyli uczniom udanych i bezpiecznych wakacji.


http://radziejow.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl/k39/informacje/wiadomosci/87558,Bezpieczne-wakacje-spotkania-z-uczniami-z-gminy-Osieciny.html

asp. szt. Marcin Krasucki
oficer prasowy KPP Radziejów

więcej
Wyjazd do Regionalnego Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Machnaczu
19/06/2018

            W dniu 18 czerwca 2018 r. w ramach edukacji ekologicznej Urząd Gminy w Osięcinach zorganizował wyjazd uczniów klas: VII Szkoły Podstawowej w Osięcinach i III Gimnazjum Szkoły Podstawowej w Osięcinach wraz z p. Grażyną Izydorską i pracownikiem Urzędu Gminy w Osięcinach p. Anetą Kwiatkowską do Regionalnego Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Machnaczu, do której trafiają odpady komunalne z terenu Gminy Osięciny.

O całym procesie przetwarzania odpadów uczniowie dowiedzieli się od pracowników PGK ?Saniko?, którzy dokładnie krok po kroku opowiedzieli o wędrówce odpadów.

Segregacja zmieszanych odpadów komunalnych w RZUOK w Machnaczu odbywa się na linii sortowniczej. Odpady po zważeniu i zarejestrowaniu ilości i rodzaju odpadów na wadze elektronicznej, kierowane są na:

 linię sortowniczą Nr 1 (na stanowisko przyjęć zmieszanych odpadów komunalnych lub na stanowisko rozładunku odpadów użytkowych z selektywnej zbiórki),

 na linię sortowniczą Nr 2,

 do wiaty na plac magazynowania odpadów użytkowych,

 lub na kwaterę składowiska.

Efektem funkcjonowania RZUOK jest:

Odzysk surowców wtórnych typu:

tworzywa sztuczne (folia, PET, opakowania po chemii gospodarczej),

makulatura,

złom stalowy,

złom aluminiowy,

opakowania wielomateriałowe,

szkło,

odpady problemowe.

Produkcja kompostu,

Odzysk odpadów problemowych,

Minimalizacja odpadów balastowych deponowanych na składowisku.

Zdolność przerobowa zakładu wynosi 49000 Mg/rok zmieszanych odpadów komunalnych.

Dużą uwagę młodzieży wzbudziła istniejąca instalacja do ujęcia oraz gospodarczego wykorzystania biogazu składowiskowego. W skład instalacji wchodzą:

- studnie odgazowania dostosowane do poboru biogazu z odpadów składowanych od roku 1995 w starej niecce,

- instalacja gazociągów zbiorczych oraz przesyłowych,

- stanowisko spalania biogazu z pochodnią,

- generator prądu wraz z blokiem cieplnym.

W wyniku spalania biogazu składowiskowego w generatorze prądu wytwarzana jest energia cieplna oraz energia elektryczna. Energia elektryczna wykorzystywana jest do zasilania urządzeń RZUOK. Natomiast ciepło odpadowe powstające jako produkt uboczny w generatorze prądu, kierowane jest do bloku cieplnego i dalej jako czynnik grzewczy kierowany jest do sieci grzewczych w obiektach RZUOK oraz do tuneli foliowych. Nadmiar biogazu, który nie zostanie wykorzystany w generatorze prądu jest spalany w pochodni.

Celem zagospodarowania ciepła produkowanego w generatorze prądu, na terenie zakładu wybudowano dwa tunele foliowe w których odbywa się produkcja roślin ozdobnych, które sprzedawane są na rynku lokalnym.

Ponadto uczniowie zobaczyli w jakich ciężkich warunkach pracownicy wykonują swoją pracę,  muszą ręcznie wysegregować odpady, które trafiają na linię sortowniczą.

Pomimo niezbyt przyjemnego zapachu na terenie RIPOK młodzież z zainteresowaniem słuchała
i oglądała jak funkcjonuje instalacja.

Wycieczka była ciekawą lekcją ekologiczną zachęcającą wszystkich do segregacji śmieci we własnych domach. Wpłynęła na rozwój świadomości uczniów dotyczącej konieczności segregowania i przetwarzania odpadów w celu zapobiegania zaśmiecaniu i zanieczyszczeniu środowiska.


insp. Aneta Kwiatkowska

więcej
Bez prądu
19/06/2018

Przerwy w dostawie energii elektrycznej: 

 

W dniu  29.06.2018 w godz. 8.00-14.30

odbiorcy zasilani ze stacji transformatorowej  OSIĘCINY RATAJA 1 obwód 400 i 500

 

 

Tadeusz Domański

Technik ds. Zarzązdania Usługami Sieciowymi
Dział Zarządzania Eksploatacją
Rejon Dystrybucji w Radziejowie

więcej
JUBILACI Z OSIĘCIN
15/06/2018

"Najważniejsze jest, aby gdzieś istniało to, czym się żyło;

 i zwyczaje, i święta rodzinne, i dom pełen wspomnień"

                                               Antoine de Saint-Exupery

 

W dniu 13 czerwca 2018 roku  o godzinie 10 00 w Restauracji "Szyk" w Osięcinach  odbyła się uroczystość wręczenia medali Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy parom małżeńskim, które obchodziły 50 - lecie pożycia małżeńskiego. Prezydent uhonorował 19 par.

1.     Aleksandrzak Tadeusz Feliks i Teresa Kazimiera

2.     Balcerowscy Zbysław Kazimierz i Czesława Kazimiera

3.     Baranowscy Stanisław  Szczepan i Stanisława

4.     Bartczak Kazimierz Eugeniusz i Wanda

5.     Betka Sadomierz Kazimierz i Zofia

6.     Braszkiewicz Tadeusz i Marianna

7.     Góralczyk Wacław Wojciech i Elżbieta

8.     Grabowscy Janisław Kazimierz i Zdzisława

9.     Kuźmińscy Leon i Sabina

10.  Mierzejewscy Stefan i Halina

11.  Moszczyńscy Jan i Emilia Barbara

12.  Polińscy Zdzisław Kazimierz i Anna

13.  Siudzińscy Włodzimierz Kazimierz i Anna

14.  Sobieraj Lechosław Kazimierz i Helena

15.  Stępińscy Kazimierz i Zofia

16.  Stróżyk Stanisław i Wanda

17.  Wiśniewscy Józef Janusz i Teresa

18.  Wojtasik Kazimierz i Krystyna

19.  Ziółkowscy Stanisław Włodzimierz i Maria Jadwiga

Wójt Gminy Osięciny p. Jerzy Izydorski wręczył medale w imieniu Prezydenta RP  . Jubilaci otrzymali od Samorządu Gminy w Osięcinach kwiaty, drobne prezenty i listy gratulacyjne  o treści:

"50 lat temu przysięgaliście sobie

 wierność i nieskończoną miłość.

Dziś składam Wam serdeczne gratulacje

 za tak piękne dotrzymanie zobowiązań"

Na uroczystości obecni byli:

  •   p. Jerzy Izydorski - Wójt Gminy Osięciny - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
  •    p. Halina Urbańska - Sekretarz Gminy Osięciny
  •   p. Ryszard Błaszczyk - Przewodniczący Rady Gminy Osięciny
  •   p. Renata Zdzichowska - Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

Uroczystość uświetnił występ Kujawy Bachorne Nowe działający przy Gminnym Ośrodku Kultury w Osięcinach.

                            Renata Zdzichowska- Z-ca Kierownika USC

więcej
RZĄDOWY PROGRAM "DOBRY START" DLA UCZNIA
13/06/2018

Na podstawie rządowego programu rodziny otrzymają raz w roku 300 zł na każdego ucznia szkoły podstawowej, dotychczasowego gimnazjum, szkoły ponadpodstawowej i dotychczasowej szkoły ponadgimnazjalnej (z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych) - bez względu na dochód.


Wnioski będzie można złożyć już od 1 lipca do dnia 30 listopada danego roku online:

- na portalu Emp@tia (www.empatia.mrpips.gov.pl),

- za pomocą systemów bankowości elektronicznej niektórych banków.

Wnioski w formie papierowej będą przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku.

Ważne !!! Wnioski złożone po upływie terminu 30 listopada  pozostawia się bez rozpatrzenia.

Zgodnie z zapisem § 8 ust. 2 pkt.1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start" - postępowania w sprawie tego świadczenia prowadzone będą w jednostce organizacyjnej gminy, której powierzono realizację świadczenia wychowawczego 500+.

Na terenie gminy Osięciny taką jednostką jest: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osięcinach ul. Wojska Polskiego 14.

Świadczenie dobry start przysługuje:

  • rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym, rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych - raz w roku na dziecko;
  • osobom uczącym się - (oznacza to osobę pełnoletnią uczącą się w szkole, niepozostającą na utrzymaniu rodziców w związku z ich śmiercią lub w związku z ustaleniem wyrokiem sądowym lub ugodą sądową prawa do alimentów z ich strony oraz osobę usamodzielnianą, o której mowa w ustawie).

Ważne !!! Świadczenie dobry start nie przysługuje na dziecko rozpoczynające roczne przygotowanie przedszkolne.

Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:

  • przez dziecko lub osobę uczącą się 20 roku życia;
  • przez dziecko lub osobę uczącą się 24 roku życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku:

  • ukończenia 20 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20 rok życia;
  • ukończenia 24 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24 rok życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

Jakie trzeba spełnić warunki, aby otrzymać świadczenie "Dobry start"?

Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następują odpowiednio na wniosek matki, ojca, opiekuna faktycznego, opiekuna prawnego, rodziny zastępczej, osoby prowadzącej rodzinny domy dziecka, dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektora regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo osoby uczącej się.

 

Wniosek składa się w urzędzie gminy lub miasta właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie dobry start, a w przypadku ubiegania się o świadczenie dobry start na dziecko umieszczone w pieczy zastępczej albo ubiegania się o świadczenie dobry start przez osobę uczącą się będącą osobą usamodzielnianą w rozumieniu ustawy - w powiatowym centrum pomocy rodzinie właściwym ze względu na miejsce odpowiednio zamieszkania osoby ubiegającej się albo siedziby placówki opiekuńczo-wychowawczej albo regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej.

Oznacza to, że w gminnym organie właściwym według miejsca zamieszkania wnioski o świadczenie dobry start składają:

- rodzice,

- opiekunowie prawni,

- opiekunowie faktyczni dziecka,

- osoby uczące się (z wyłączeniem osób usamodzielnianych, o których mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - art. 140 tej ustawy).

Z kolei w powiatowym centrum pomocy rodzinie według miejsca odpowiednio zamieszkania wnioskodawcy lub siedziby placówki wnioski o świadczenie dobry start składają:

- rodziny zastępcze,

- osoby prowadzące rodzinne domy dziecka,

- dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych,

-dyrektorzy regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych,

- osoby uczące się będące osobami usamodzielnianymi w rozumieniu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Przyznanie świadczenia dobry start nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania świadczenia dobry start oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego świadczenia dobry start wymagają wydania decyzji. Wnioskodawcy zostanie przesłana informacja o przyznaniu świadczenia dobry start na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej - o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej, zostanie on poinformowany  o możliwości  osobistego odebrania informacji o przyznaniu świadczenia dobry start.

 

Do pobrania:

1.     Wzór wniosku wraz z załącznikiem:

 https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie

2.     Instrukcja składania wniosku na PIU Emp@tia

https://empatia.mpips.gov.pl/documents/10180/28724/Instrukcja+eWnioski/d5128194-3500-4cea-a9d3-8e41d994ead6

więcej
Wakacje za 1 zł
13/06/2018

Gmina Osięciny podpisała umowę z Powiatem Radziejowskim na udostępnienie basenu Krytej Pływalni w Radziejowie dla dzieci w wieku do lat 18 za 1 zł na godzinę.

Dopłata gminy wynosi 4 zł na godzinę.

Usługa będzie realizowana w okresie wakacji od 25 czerwca 2018 roku do 2 września 2018 roku w godzinach od 800  do 1930.

Zapraszamy do korzystania z basenu.

więcej
Program EKOpiec 2018 w Gminie Osięciny - rusza
13/06/2018

Informujemy, że wnioski o wymianę piecy będzie można w sekretariacie Urzędu Gminy w Osięcinach od dnia 18  czerwca 2018 roku o dnia 27 czerwca 2018 roku włącznie.

Druk wniosku w załączeniu.

Treść uchwały Rady Gminy Osięciny nr XXIX/266/2018 z dnia 17.05.2018 roku
w sprawie
określenia zasad udzielania dotacji celowej na finansowanie ograniczenia niskiej emisji poprzez wymianę źródeł ciepła zasilanych paliwami stałymi w budynkach i lokalach mieszkalnych na terenie Gminy Osięciny w 2018 roku w załączeniu.

            Informujemy, że Gmina Osięciny przystąpiła do programu priorytetowego organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu pt.: EKOpiec 2018.

            Zgodnie z treścią regulaminu dla w/w programu, dla miejscowości zamieszkiwanych
do 10 tys. mieszkańców (do których zalicza się Gmina Osięciny) WFOŚiGW w Toruniu może przeznaczyć limit dofinansowania w wysokości do 20 tys zł.

Wysokość dofinansowania wynosi 2 tys. zł od WFOŚiGW w Toruniu i 2 tys. zł z budżetu  Gminy Osięciny do wymiany dla jednego źródła ciepła w jednym budynku mieszkalnym jednorodzinnym lub lokalu mieszkalnym.  Program nie dotyczy domów letniskowych.

Beneficjentem końcowym może być właściciel, współwłaściciel nieruchomości stanowiących budynek mieszkalny jednorodzinny lub lokal mieszkalny, wykorzystywany w całości na własne potrzeby mieszkaniowe lub użytkownicy wieczyści nieruchomości, na których posadowiony jest budynek mieszkalny jednorodzinny, wykorzystywany w całości na własne potrzeby mieszkalne.

Kosztem kwalifikowanym jest zakup, montaż i uruchomienie źródła ciepła, co będzie potwierdzone protokołem odbioru, sporządzonym w miejscu realizacji inwestycji, w którym weźmie udział przedstawiciel UG w Osięcinach oraz może wziąć udział przedstawiciel WFOŚiGW w Toruniu.

1. Do dofinansowania objęte są przedsięwzięcia związane z wymianą istniejącego pieca zasilanego paliwem stałym (węgiel, drewno, miał itp.) na:          
a. kotły na paliwa stałe, o których mowa w pkt.3,  
b. kotły gazowe, o których mowa w pkt.4,  
c. kotły olejowe, o których mowa w pkt.4

d. kotły elektryczne (piece zasilane prądem elektrycznym),.

2. Materiały oraz urządzenia użyte do realizacji zadania muszą być fabrycznie nowe oraz spełniać wymagania wynikające z obowiązujących norm.  

3. Kotły na paliwa stałe w odniesieniu do ogrzewania pomieszczeń muszą spełniać wymagania:
a. klasy 5, określone w normie PN-EN 303-5:2012 "Kotły grzewcze " Część 5: Kotły grzewcze na paliwa stałe z ręcznym i automatycznym zasypem paliwa o mocy nominalnej do 500kW-Terminologia, wymagania, badania i oznakowanie" lub          
b. klasy efektywności energetycznej minimum A (kotły na biomasę), minimum B (kotły na paliwa kopalne) określone w Rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2015/1187 z dnia 27 kwietnia 2015 r., uzupełniającym dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla kotłów na paliwo stałe i zestawów zawierających kocioł na paliwo stałe, ogrzewacze dodatkowe, regulatory temperatury i urządzenia słoneczne oraz    
c. Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań dla kotłów na paliwo stałe (Dz.U. poz. 1690), w szczególności w zakresie zakazu stosowania w konstrukcji kotłów rusztu awaryjnego.        

4. Kotły na paliwa ciekłe i gazowe muszą spełniać w odniesieniu do ogrzewania pomieszczeń wymagania klasy efektywności energetycznej minimum A, określone w Rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) Nr 811/2013 z dnia 18 lutego 2013 r., uzupełniającym dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla ogrzewaczy pomieszczeń, ogrzewaczy wielofunkcyjnych, zestawów zawierających ogrzewacz pomieszczeń, regulator temperatury i urządzenie słoneczne oraz zestawów zawierających ogrzewacz wielofunkcyjny, regulator temperatury i urządzenie słoneczne.

5. Wymagania, o których mowa w pkt. 3 i 4 muszą zostać udokumentowane w formie:
a. certyfikatu zgodności lub 
b. świadectwa/zaświadczenia badań lub      
c. etykiety efektywności energetycznej lub
d. wyciągu z dokumentacji techniczno-ruchowej lub         
e. deklaracji zgodności.        

            W przypadku złożenia większej ilości wniosków o wymianę piecy, planowane jest przeprowadzenie publicznego losowania, o którym będziemy także informować. 

Renata Ładzińska- Inspektor

więcej

 strona:  77 78 79 80 81 82 83 84 85