 | |  |
Nowe krzewy przy parkingu przy Szkole Podstawowej w Osięcinach |
22/06/2018 |
|
 W
dniu 22 czerwca 2018 roku odbył się odbiór prac polegających na nasadzeniu drzew i krzewów na terenie parkingu przy
Szkole Podstawowej w
Osięcinach. Wartość inwestycji wyniosła 14338,00zł, z czego 10000,00 zł zostanie sfinansowane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Toruniu, reszta kwoty pochodzi z budżetu Gminy Osięciny.
Prace wykonała Szkółką Roślin Ozdobnych Wioletta i Cezary Niemczyk
z Bądkowa.
Renata Ładzińska- INSPEKTOR
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
XXX Sesja Rady Gminy Osięciny |
21/06/2018 |
|
 Zapraszam na obrady XXX Sesji Rady Gminy Osięciny, które
odbędą się dnia 26 czerwca 2018 roku o godzinie 10.00 w sali obrad Urzędu Gminy
w Osięcinach.
Porządek obrad:
1.
Otwarcie obrad i
stwierdzenie kworum.
2. Przedstawienie porządku.
3. Przyjęcie protokołu z XXIX Sesji Rady Gminy.
4. Sprawozdanie z działalności Wójta z okresu międzysesyjnego.
5. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania z wykonania
budżetu i sprawozdania finansowego Gminy za 2017 rok.
a)
wystąpienie Wójta dotyczące
realizacji budżetu w 2017 roku;
b) przedstawienie opinii
składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie
wyrażenia opinii o przedłożeniu przez Wójta Gminy sprawozdania z wykonania budżetu
gminy za 2017 rok i udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy za 2017 rok;
c) przedstawienie wniosku
Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy za 2017
rok i udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy za 2017 rok;
d) przedstawienie opinii
składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy o prawidłowości
wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium;
e)
dyskusja dotycząca
realizacji budżetu w 2017 roku;
6. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia
sprawozdania finansowego Gminy Osięciny za 2017 rok wraz ze sprawozdaniem z
wykonania budżetu za 2017 rok.
7. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi
Gminy Osięciny za 2017 rok.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy
Finansowej na lata 2018-2022.
9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia
budżetu Gminy Osięciny na 2018 rok.
10. Podjęcie uchwały w sprawie określenia Zasad i trybu
postępowania przy udzielaniu dotacji celowych z budżetu gminy Osięciny na
dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w 2018 roku.
11. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu
Gminy Osięciny na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane
przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.
12. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu
Gminy Osięciny na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane
przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.
13. Podjęcie uchwały udzielenia pomocy finansowej Powiatowi
Radziejowskiemu na realizację zadań własnych powiatu.
14. Podjęcie uchwały udzielenia pomocy finansowej Powiatowi
Radziejowskiemu na realizację zadań własnych powiatu.
15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu udzielania
pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie
gminy Osięciny.
16. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia przedterminowych
wyborów do organów jednostki pomocniczej sołectwa Samszyce Gminy Osięciny.
17. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Gminnego
Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz
Przeciwdziałania Narkomanii na 2018 rok.
18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zniesienie
współwłasności nieruchomości zabudowanych.
19. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w formie przetargu
ustnego ograniczonego nieruchomości ozn. numerem ewid. 481/12, położonej w
miejscowości Osięciny.
20. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/213/2017
Rady Gminy Osięciny w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości ozn.
numerem ewid. 365/2 położonej w miejscowości Osięciny.
21. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia
dla Wójta Gminy Osięciny.
22. Wnioski i interpelacje.
23. Sprawy różne.
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
Ostrzeżenie meteorologiczne nr 1 Burze z gradem |
21/06/2018 |
|
 Zjawisko: burze z gradem
Stopień zagrożenia: 2
Obszar: województwo kujawsko-pomorskie
Ważność: od godz. 15:00 dnia 21.06.2018 do godz. 20:00
dnia 21.06.2018
Przebieg: Prognozuje się wystąpienie
burz z opadami deszczu miejscami od 20 mm do 30 mm oraz porywami wiatru do 95
km/h. Miejscami grad.
Prawdopodobieństwo
wystąpienia zjawiska: 85 %
Uwagi: powiaty i miasta: aleksandrowski,
brodnicki, bydgoski, Bydgoszcz, chełmiński, golubsko-dobrzyński, Grudziądz,
grudziądzki, inowrocławski, lipnowski, mogileński, nakielski, radziejowski,
rypiński, sępoleński, świecki, Toruń, toruński, tucholski, wąbrzeski, Włocławek,
włocławski, żniński
Dyżurny synoptyk: Anna Zielińska-Szefka
űródło informacji: IMGW-PIB,
ostrzeżenie meteorologiczne nr 1
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
"Bezpieczne wakacje" spotkania z uczniami z gminy Osięciny |
19/06/2018 |
|
 Policjanci odwiedzili Szkołę Podstawową i Gimnazjum w Osięcinach oraz
Kościelnej Wsi. To kolejne przedwakacyjne spotkanie, na których mundurowi radzą
jak bezpiecznie wypoczywać.
Z uczniami z gminy Osięciny spotkali się sierż. Magdalena Cywińska-Grobelska
oraz dzielnicowi asp. Rafał Przybysz oraz sierż.szt. Marcin Konwent.
Mówili o rzeczach ważnych dla bezpieczeństwa na drodze. Przekonywali o
obowiązku i konieczności noszenia odblasków poza terenem zabudowanym. Dzieci
dowiedziały się, jak i kiedy należy korzystać z telefonu alarmowego 112.
Policjanci ostrzegali i apelowali o konieczności zachowania ostrożności w
kontaktach z osobami nieznajomymi nie tylko na ulicy ale także w Internecie.
Nie obyło się bez rad na temat bezpieczeństwa nad wodą, promowano kampanię "Kręci mnie bezpieczeństwo nad wodą".
Następnie policjanci spotkali się z gimnazjalistami.
Mówili o zagrożeniach, na jakie mogą być narażeni młodzi ludzie w trakcie
letniego wypoczynku. Była więc mowa o uzależnieniu od alkoholu i narkotyków i
sposobach przeciwdziałania im. Przestrzegano przed zażywaniem dopalaczy.
Przedstawiono problem zagrożeń wynikających z korzystania z internetu. Młodzież
dowiedziała się, jaka jest odpowiedzialność karna za popełnione czyny karalne.
Na zakończenie policjanci życzyli uczniom udanych i
bezpiecznych wakacji.
http://radziejow.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl/k39/informacje/wiadomosci/87558,Bezpieczne-wakacje-spotkania-z-uczniami-z-gminy-Osieciny.html
asp. szt. Marcin Krasucki
oficer prasowy KPP Radziejów
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
Wyjazd do Regionalnego Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Machnaczu |
19/06/2018 |
|
 W dniu 18 czerwca 2018 r. w ramach
edukacji ekologicznej Urząd Gminy w Osięcinach zorganizował wyjazd uczniów klas:
VII Szkoły Podstawowej w Osięcinach i III Gimnazjum Szkoły Podstawowej w Osięcinach wraz z p. Grażyną Izydorską i pracownikiem
Urzędu Gminy w Osięcinach p. Anetą Kwiatkowską do Regionalnego Zakładu Utylizacji
Odpadów Komunalnych w Machnaczu, do której trafiają odpady komunalne z terenu Gminy
Osięciny.
O
całym procesie przetwarzania odpadów uczniowie dowiedzieli się od pracowników PGK
?Saniko?, którzy dokładnie krok po kroku opowiedzieli o wędrówce odpadów.
Segregacja
zmieszanych odpadów komunalnych w RZUOK w Machnaczu odbywa się na linii
sortowniczej. Odpady po zważeniu i zarejestrowaniu ilości i rodzaju odpadów na
wadze elektronicznej, kierowane są na:
linię sortowniczą Nr 1 (na stanowisko przyjęć
zmieszanych odpadów komunalnych lub na stanowisko rozładunku odpadów użytkowych
z selektywnej zbiórki),
na linię sortowniczą Nr 2,
do wiaty na plac magazynowania odpadów
użytkowych,
lub na kwaterę składowiska.
Efektem
funkcjonowania RZUOK jest:
Odzysk
surowców wtórnych typu:
tworzywa
sztuczne (folia, PET, opakowania po chemii gospodarczej),
makulatura,
złom
stalowy,
złom
aluminiowy,
opakowania
wielomateriałowe,
szkło,
odpady
problemowe.
Produkcja
kompostu,
Odzysk
odpadów problemowych,
Minimalizacja
odpadów balastowych deponowanych na składowisku.
Zdolność przerobowa
zakładu wynosi 49000 Mg/rok zmieszanych odpadów komunalnych.
Dużą
uwagę młodzieży wzbudziła istniejąca instalacja do ujęcia oraz gospodarczego
wykorzystania biogazu składowiskowego. W skład instalacji wchodzą:
-
studnie odgazowania dostosowane do poboru biogazu z odpadów składowanych od
roku 1995 w starej niecce,
-
instalacja gazociągów zbiorczych oraz przesyłowych,
-
stanowisko spalania biogazu z pochodnią,
-
generator prądu wraz z blokiem cieplnym.
W
wyniku spalania biogazu składowiskowego w generatorze prądu wytwarzana jest
energia cieplna oraz energia elektryczna. Energia elektryczna wykorzystywana
jest do zasilania urządzeń RZUOK. Natomiast ciepło odpadowe powstające jako
produkt uboczny w generatorze prądu, kierowane jest do bloku cieplnego i dalej
jako czynnik grzewczy kierowany jest do sieci grzewczych w obiektach RZUOK oraz
do tuneli foliowych. Nadmiar biogazu, który nie zostanie wykorzystany w
generatorze prądu jest spalany w pochodni.
Celem
zagospodarowania ciepła produkowanego w generatorze prądu, na terenie zakładu
wybudowano dwa tunele foliowe w których odbywa się produkcja roślin ozdobnych,
które sprzedawane są na rynku lokalnym.
Ponadto
uczniowie zobaczyli w jakich ciężkich warunkach pracownicy wykonują swoją
pracę, muszą ręcznie wysegregować
odpady, które trafiają na linię sortowniczą.
Pomimo
niezbyt przyjemnego zapachu na terenie RIPOK młodzież z zainteresowaniem
słuchała
i oglądała jak funkcjonuje instalacja.
Wycieczka
była ciekawą lekcją ekologiczną zachęcającą wszystkich do segregacji śmieci we
własnych domach. Wpłynęła na rozwój świadomości uczniów dotyczącej konieczności
segregowania i przetwarzania odpadów w celu zapobiegania zaśmiecaniu i
zanieczyszczeniu środowiska.
insp. Aneta Kwiatkowska
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
Bez prądu |
19/06/2018 |
|
 Przerwy w dostawie energii elektrycznej:
W dniu 29.06.2018 w godz. 8.00-14.30
odbiorcy zasilani ze stacji transformatorowej OSIĘCINY
RATAJA 1 obwód 400 i 500
Tadeusz Domański
Technik ds. Zarzązdania Usługami Sieciowymi
Dział Zarządzania Eksploatacją
Rejon Dystrybucji w Radziejowie
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
JUBILACI Z OSIĘCIN |
15/06/2018 |
|
 "Najważniejsze jest, aby gdzieś istniało to,
czym się żyło;
i zwyczaje, i święta rodzinne, i dom pełen
wspomnień"
Antoine
de Saint-Exupery
W
dniu 13 czerwca 2018 roku o godzinie 10 00
w Restauracji "Szyk" w Osięcinach odbyła się uroczystość
wręczenia medali Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy parom
małżeńskim, które obchodziły 50 - lecie pożycia małżeńskiego. Prezydent
uhonorował 19 par.
1. Aleksandrzak
Tadeusz Feliks i Teresa Kazimiera
2. Balcerowscy
Zbysław Kazimierz i Czesława Kazimiera
3. Baranowscy
Stanisław Szczepan i Stanisława
4. Bartczak
Kazimierz Eugeniusz i Wanda
5. Betka
Sadomierz Kazimierz i Zofia
6. Braszkiewicz
Tadeusz i Marianna
7. Góralczyk
Wacław Wojciech i Elżbieta
8. Grabowscy
Janisław Kazimierz i Zdzisława
9. Kuźmińscy
Leon i Sabina
10. Mierzejewscy
Stefan i Halina
11. Moszczyńscy
Jan i Emilia Barbara
12. Polińscy
Zdzisław Kazimierz i Anna
13. Siudzińscy
Włodzimierz Kazimierz i Anna
14. Sobieraj
Lechosław Kazimierz i Helena
15. Stępińscy
Kazimierz i Zofia
16. Stróżyk
Stanisław i Wanda
17. Wiśniewscy
Józef Janusz i Teresa
18. Wojtasik
Kazimierz i Krystyna
19. Ziółkowscy
Stanisław Włodzimierz i Maria Jadwiga
Wójt
Gminy Osięciny p. Jerzy Izydorski wręczył medale w imieniu Prezydenta RP . Jubilaci otrzymali od Samorządu Gminy w
Osięcinach kwiaty, drobne prezenty i listy gratulacyjne o treści:
"50 lat temu
przysięgaliście sobie
wierność i nieskończoną miłość.
Dziś
składam Wam serdeczne gratulacje
za tak piękne dotrzymanie zobowiązań"
Na
uroczystości obecni byli:
- p.
Jerzy Izydorski - Wójt Gminy Osięciny - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
- p. Halina Urbańska - Sekretarz Gminy Osięciny
- p.
Ryszard Błaszczyk - Przewodniczący Rady Gminy Osięciny
- p.
Renata Zdzichowska - Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Uroczystość
uświetnił występ Kujawy Bachorne Nowe działający przy Gminnym Ośrodku Kultury
w Osięcinach.
Renata
Zdzichowska- Z-ca Kierownika USC
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
RZĄDOWY PROGRAM "DOBRY START" DLA UCZNIA |
13/06/2018 |
|
 Na
podstawie rządowego programu rodziny otrzymają raz w roku 300 zł
na każdego ucznia szkoły podstawowej, dotychczasowego gimnazjum, szkoły
ponadpodstawowej i dotychczasowej szkoły ponadgimnazjalnej (z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla
dorosłych) - bez względu
na dochód.
Wnioski
będzie można złożyć już od 1 lipca do
dnia 30 listopada danego roku online:
- na
portalu Emp@tia (www.empatia.mrpips.gov.pl),
- za
pomocą systemów bankowości elektronicznej niektórych banków.
Wnioski w formie papierowej będą
przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada
danego roku.
Ważne !!! Wnioski złożone po upływie
terminu 30 listopada pozostawia się bez rozpatrzenia.
Zgodnie z zapisem § 8 ust. 2 pkt.1 rozporządzenia
Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r. w sprawie szczegółowych warunków
realizacji rządowego programu "Dobry start" - postępowania w sprawie tego
świadczenia prowadzone będą w jednostce organizacyjnej gminy,
której powierzono realizację świadczenia wychowawczego 500+.
Na terenie gminy Osięciny taką jednostką jest: Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Osięcinach ul. Wojska Polskiego 14.
Świadczenie dobry start przysługuje:
- rodzicom,
opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym, rodzinom zastępczym, osobom
prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek
opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek
opiekuńczo-terapeutycznych - raz w roku na dziecko;
- osobom
uczącym się - (oznacza to osobę pełnoletnią uczącą się w szkole,
niepozostającą na utrzymaniu rodziców w związku z ich
śmiercią lub w związku z ustaleniem wyrokiem sądowym lub ugodą
sądową prawa do alimentów z ich strony oraz osobę
usamodzielnianą, o której mowa w ustawie).
Ważne !!! Świadczenie dobry
start nie przysługuje na dziecko rozpoczynające roczne przygotowanie
przedszkolne.
Świadczenie dobry start przysługuje w związku
z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
- przez dziecko
lub osobę uczącą się 20 roku życia;
- przez dziecko
lub osobę uczącą się 24 roku życia - w przypadku dzieci lub osób
uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Świadczenie dobry start przysługuje także
w przypadku:
- ukończenia
20 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem
roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub
osoba ucząca się kończy 20 rok życia;
- ukończenia
24 roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się
przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym,
w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24 rok życia -
w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się
orzeczeniem o niepełnosprawności.
Jakie trzeba spełnić warunki, aby otrzymać świadczenie "Dobry start"?
Ustalenie
prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następują odpowiednio na
wniosek matki, ojca, opiekuna faktycznego, opiekuna prawnego, rodziny
zastępczej, osoby prowadzącej rodzinny domy dziecka, dyrektora placówki
opiekuńczo-wychowawczej, dyrektora regionalnej placówki
opiekuńczo-terapeutycznej albo osoby uczącej się.
Wniosek
składa się w urzędzie gminy lub miasta właściwym ze względu na miejsce
zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie dobry start, a w przypadku
ubiegania się o świadczenie dobry start na dziecko umieszczone w pieczy zastępczej
albo ubiegania się o świadczenie dobry start przez osobę uczącą się będącą
osobą usamodzielnianą w rozumieniu ustawy - w powiatowym centrum pomocy
rodzinie właściwym ze względu na miejsce odpowiednio zamieszkania osoby
ubiegającej się albo siedziby placówki opiekuńczo-wychowawczej albo regionalnej
placówki opiekuńczo-terapeutycznej.
Oznacza
to, że w gminnym organie właściwym według miejsca zamieszkania wnioski o
świadczenie dobry start składają:
- rodzice,
- opiekunowie prawni,
- opiekunowie faktyczni dziecka,
- osoby uczące się (z wyłączeniem osób usamodzielnianych, o których mowa w
ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - art. 140 tej
ustawy).
Z
kolei w powiatowym centrum pomocy rodzinie według miejsca odpowiednio zamieszkania
wnioskodawcy lub siedziby placówki wnioski o świadczenie dobry start składają:
- rodziny zastępcze,
- osoby prowadzące rodzinne domy dziecka,
- dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych,
-dyrektorzy regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych,
- osoby uczące się będące osobami usamodzielnianymi w rozumieniu ustawy o
wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Przyznanie świadczenia dobry start nie wymaga
wydania decyzji. Odmowa przyznania świadczenia dobry start oraz rozstrzygnięcie
w sprawie nienależnie pobranego świadczenia dobry start wymagają wydania
decyzji. Wnioskodawcy zostanie przesłana informacja o przyznaniu
świadczenia dobry start na wskazany przez niego adres poczty
elektronicznej - o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej
we wniosku. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu
poczty elektronicznej, zostanie on poinformowany o możliwości
osobistego odebrania informacji o przyznaniu świadczenia dobry
start.
Do pobrania:
1. Wzór
wniosku wraz z załącznikiem:
https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie
2. Instrukcja
składania wniosku na PIU Emp@tia
https://empatia.mpips.gov.pl/documents/10180/28724/Instrukcja+eWnioski/d5128194-3500-4cea-a9d3-8e41d994ead6
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
Wakacje za 1 zł |
13/06/2018 |
|
Gmina
Osięciny podpisała umowę z Powiatem Radziejowskim na udostępnienie basenu Krytej
Pływalni w Radziejowie dla dzieci w wieku do lat 18 za 1 zł na godzinę.
Dopłata
gminy wynosi 4 zł na godzinę.
Usługa
będzie realizowana w okresie wakacji od 25 czerwca 2018 roku do 2 września 2018
roku w godzinach od 800 do 1930.
Zapraszamy do korzystania z basenu.
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
Program EKOpiec 2018 w Gminie Osięciny - rusza |
13/06/2018 |
|
 Informujemy, że wnioski o wymianę piecy będzie można w sekretariacie Urzędu
Gminy w Osięcinach od dnia 18 czerwca
2018 roku o dnia 27 czerwca 2018 roku włącznie.
Druk wniosku w załączeniu.
Treść uchwały Rady Gminy Osięciny nr XXIX/266/2018 z dnia 17.05.2018 roku
w sprawie określenia
zasad udzielania dotacji celowej na finansowanie ograniczenia niskiej emisji
poprzez wymianę źródeł ciepła zasilanych paliwami stałymi w budynkach i
lokalach mieszkalnych na terenie Gminy Osięciny w 2018 roku w załączeniu.
Informujemy,
że Gmina Osięciny przystąpiła do programu priorytetowego organizowanego przez
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu pt.: EKOpiec
2018.
Zgodnie
z treścią regulaminu dla w/w programu, dla miejscowości zamieszkiwanych
do 10 tys. mieszkańców (do których zalicza się Gmina Osięciny) WFOŚiGW w
Toruniu może przeznaczyć limit dofinansowania w wysokości do 20 tys zł.
Wysokość dofinansowania wynosi 2 tys. zł
od WFOŚiGW w Toruniu i 2 tys. zł z budżetu
Gminy Osięciny do wymiany dla jednego źródła ciepła w jednym budynku
mieszkalnym jednorodzinnym lub lokalu mieszkalnym. Program nie dotyczy domów letniskowych.
Beneficjentem końcowym może być
właściciel, współwłaściciel nieruchomości stanowiących budynek mieszkalny
jednorodzinny lub lokal mieszkalny, wykorzystywany w całości na własne potrzeby
mieszkaniowe lub użytkownicy wieczyści nieruchomości, na których posadowiony
jest budynek mieszkalny jednorodzinny, wykorzystywany w całości na własne
potrzeby mieszkalne.
Kosztem kwalifikowanym jest zakup, montaż
i uruchomienie źródła ciepła, co będzie potwierdzone protokołem odbioru,
sporządzonym w miejscu realizacji inwestycji, w którym weźmie udział
przedstawiciel UG w Osięcinach oraz może wziąć udział przedstawiciel WFOŚiGW w
Toruniu.
1. Do dofinansowania objęte są przedsięwzięcia związane z wymianą
istniejącego pieca zasilanego paliwem stałym (węgiel, drewno, miał itp.) na:
a. kotły na paliwa stałe, o których mowa w pkt.3,
b. kotły gazowe, o których mowa w pkt.4,
c. kotły olejowe, o których mowa w pkt.4
d. kotły elektryczne (piece zasilane
prądem elektrycznym),.
2. Materiały oraz urządzenia użyte do
realizacji zadania muszą być fabrycznie nowe oraz spełniać wymagania wynikające
z obowiązujących norm.
3. Kotły na paliwa stałe w odniesieniu do ogrzewania pomieszczeń muszą spełniać
wymagania:
a. klasy 5, określone w normie PN-EN
303-5:2012 "Kotły grzewcze " Część 5: Kotły grzewcze na paliwa stałe z
ręcznym i automatycznym zasypem paliwa o mocy nominalnej do 500kW-Terminologia,
wymagania, badania i oznakowanie" lub
b. klasy efektywności energetycznej
minimum A (kotły na biomasę), minimum B (kotły na paliwa kopalne) określone w
Rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2015/1187 z dnia 27 kwietnia 2015 r.,
uzupełniającym dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w
odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla kotłów na paliwo stałe i
zestawów zawierających kocioł na paliwo stałe, ogrzewacze dodatkowe, regulatory
temperatury i urządzenia słoneczne oraz
c. Rozporządzenia Ministra Rozwoju i
Finansów z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań dla kotłów na paliwo stałe
(Dz.U. poz. 1690), w szczególności w zakresie zakazu stosowania w konstrukcji
kotłów rusztu awaryjnego.
4. Kotły na paliwa ciekłe i gazowe muszą spełniać w odniesieniu do
ogrzewania pomieszczeń wymagania klasy efektywności energetycznej minimum A,
określone w Rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) Nr 811/2013 z dnia 18
lutego 2013 r., uzupełniającym dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do
etykiet efektywności energetycznej dla ogrzewaczy pomieszczeń, ogrzewaczy
wielofunkcyjnych, zestawów zawierających ogrzewacz pomieszczeń, regulator
temperatury i urządzenie słoneczne oraz zestawów
zawierających ogrzewacz wielofunkcyjny, regulator temperatury i urządzenie
słoneczne.
5. Wymagania, o których mowa w pkt. 3 i 4 muszą zostać udokumentowane w
formie:
a. certyfikatu zgodności lub
b. świadectwa/zaświadczenia badań lub
c. etykiety efektywności energetycznej lub
d. wyciągu z dokumentacji techniczno-ruchowej lub
e. deklaracji zgodności.
W
przypadku złożenia większej ilości wniosków o wymianę piecy, planowane jest
przeprowadzenie publicznego losowania, o którym będziemy także informować.
Renata Ładzińska- Inspektor
|
 |
 | więcej |
 |
 |
 |
|
|  |