| | |
Program Rządowy CZYSTE POWIETRZE SPOTKANIE 07.10.2018 r. w GOK-u |
20/09/2018 |
|
Urząd Gminy
w Osięcinach informuje, że w dniu 07 października 2018 roku w GOK-u w
Osięcinach o godzinie 18:00 odbędzie się spotkanie, w sprawie uruchomionego
rządowego programu Czyste Powietrze. W trakcie spotkania zostaną
wyjaśnione formy dotacji, warunki dofinansowania, cele itd.
Wszystkich
zainteresowanych serdecznie zapraszamy na przybycie na w/w spotkanie.
Renata
Ładzińska
|
|
| więcej |
|
|
|
Program Czyste Powietrze ruszył. Nabór w WFOŚiGW w Toruniu |
20/09/2018 |
|
Urząd
Gminy w Osięcinach informuje że z dniem 19 września 2018roku można składać
wnioski na dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze.
Wnioski dotyczą np.: wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, wymianę pieca na
ekologiczny, docieplenie budynków mieszkalnych, montaż fotowoltaiki, montaż
kolektorów słonecznych, montaż pomp ciepła.
Więcej
informacji znajdziecie Państwo na stronie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu - warunki uczestnictwa, kwota dofinansowania, warunki dofinansowania,
cel i zakres działań.
Wnioski
będą składane w formie papierowej, elektronicznej do WFOŚiGW w Toruniu.
Link
na stronę znajduje się poniżej.
http://www.wfosigw.torun.pl/aktualnosc-397-program_czyste_powietrze_nabor_wnioskow.html
|
|
| więcej |
|
|
|
Pomoc poszkodowanemu rolnikowi z Sęczkowa |
19/09/2018 |
|
Urząd
Gminy w Osięcinach zwraca się z prośbą do rolników z terenu Gminy Osięciny o
pomoc dla jednego z rolników z miejscowości Sęczkowo. W dniu 18
września 2018 roku w gospodarstwie rolnika wybuchł pożar, w wyniku czego
spłonęło bardzo dużo bel słomy (około 400 sztuk), spłonął sprzęt
rolniczy, zboże nadpaliło się i nie wiadomo czy będzie nadawało się do skarmienia
zwierząt, których rolnik jest hodowcą.
W
związku z powyższym zwracamy się z prośbą do rolników, którzy chcą wspomóc
w/w osobę o pomoc rzeczową - o słomę, zboże.
W
późniejszym terminie podamy nr konta, na które będzie można wpłacać
pieniądze, przeznaczone głównie na zebranie zapasu karmy dla zwierząt. Za
okazaną wszelką pomoc dziękujemy.
|
|
| więcej |
|
|
|
Dbamy o zieleń |
19/09/2018 |
|
W Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska w Toruniu została zawarta umowa na udzielenie dotacji w kwocie 10.000,00 zł na przedsięwzięcie pn: "Odnowa zieleni miejskiej w miejscowości Osięciny przy ulicy Traugutta - parking przy Szkole Podstawowej".
Wartość zadania wynosiła 14.338,00 zł. W ramach przedsięwzięcia nasadzono 439 szt. krzewów oraz 3 klony.
|
|
| więcej |
|
|
|
Umiem pływać |
18/09/2018 |
|
W dniach od
25.09.2018 do 27.11.2018 roku odbędą się wyjazdy
na basen w ramach programu
powszechnej nauki pływania Umiem pływać.
Z programu skorzysta 15 dzieci Szkoły Podstawowej w Osięcinach z klas I-III w liczbie 15 osób. Projekt
obejmuje 10 wyjazdów na basen co w efekcie końcowym daje 15 godzin nauki
pływania na każde dziecko.
Projekt współfinansowany jest z Ministerstwa
Sportu i Turystyki w ramach Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów. Środki są
przeznaczone na:- pokrycie kosztów transportu/dojazdu uczestników zajęć,
wynajem pływalni, pokrycie kosztów obsługi instruktorskiej i wychowawczej, ubezpieczenie
uczestników zajęć. Wkładem własnym gminy są koszty związane z transportem dzieci
na basen.
Zajęcia w ramach projektu powszechnej nauki
pływania to przede wszystkim propozycja skorzystania z możliwości nabycia
podstawowych umiejętności pływania, ale również możliwość rozwijania i
podnoszenia sprawności fizycznej, zachęcanie do systematycznego uprawiania
sportu w czasie wolnym od nauki oraz zachęcanie i wdrażanie do prowadzenia
zdrowego i aktywnego stylu życia. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach
prowadzonych na basenie, bez względu na poziom umiejętności i sprawności
fizycznej.
|
|
| więcej |
|
|
|
Zapytanie ofertowe |
17/09/2018 |
|
Więcej w załącznikach
|
|
| więcej |
|
|
|
Pomoc związana z wystąpieniem suszy lub powodzi - szkody w uprawach rolnych |
14/09/2018 |
|
Agencja będzie udzielała pomocy
producentom rolnym, w których gospodarstwach rolnych szkody w uprawach rolnych
spowodowane wystąpieniem w 2018 r. suszy lub powodzi, w rozumieniu przepisów o
ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, powstałe na powierzchni
uprawy objęły co najmniej 30% danej uprawy.
Wnioski o udzielenie pomocy obejmujące
szkody powstałe na powierzchni uprawy w wysokości co najmniej 70% danej
uprawy na powierzchni występowania tej uprawy można składać od
14.09.2018 r. do 28.09.2018 r. Stawka pomocy wynosi 1 000 zł
na 1 ha powierzchni uprawy.
Otwórz wnioski o pomoc
Wnioski o udzielenie pomocy obejmujące
szkody powstałe na powierzchni uprawy w wysokości co najmniej 30% i
mniej niż 70% danej uprawy na powierzchni występowania tej uprawy
można składać od 26.09.2018 r. do 17.10.2018 r. Stawka pomocy
wynosi 500 zł na 1 ha powierzchni uprawy.
Producenci rolni, w których gospodarstwach
rolnych szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2018 r. suszy lub
powodzi, powstałe na powierzchni uprawy, objęły co najmniej 70% danej uprawy i
którzy złożyli wniosek o pomoc w związku z tymi szkodami zawierający niezbędne
dane i załączniki, umożliwiające udzielenie również pomocy w związku ze
szkodami w uprawach rolnych spowodowanymi wystąpieniem w 2018 r. suszy lub
powodzi, powstałymi na powierzchni uprawy, obejmującymi co najmniej 30% i mniej
niż 70% danej uprawy, aby uzyskać tę pomoc nie muszą ponownie składać wniosków
o udzielenie pomocy, jeżeli ze złożonych wniosków o udzielenie pomocy wynika, w
których uprawach powstały szkody, które objęły co najmniej 30% i mniej niż 70%
danej uprawy.
Wniosek należy złożyć do kierownika biura
powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze
względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.
Formularz wniosku zostanie wkrótce
udostępniony na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji
Rolnictwa.
Pomoc jest skierowana do producenta
rolnego:
- któremu został nadany numer identyfikacyjny w
trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji
gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- w którego gospodarstwie rolnym szkody w uprawach
rolnych spowodowane wystąpieniem w 2018 r. suszy lub powodzi, powstałe na
powierzchni uprawy, objęły co najmniej 30 % danej uprawy;
- będącego mikroprzedsiębiorstwem, małym albo
średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika nr I do rozporządzenia
Komisji UE nr 702/2014.
Pomoc będzie udzielana:
- poza formułą pomocy de minimis (pomoc publiczna),
na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 702/2014 - w
przypadku gdy szkody spowodowane tegoroczną suszą lub powodzią, oszacowane
przez komisję powołaną przez wojewodę właściwego ze względu na miejsce
wystąpienia szkód będą wynosić powyżej 30% średniej rocznej
produkcji rolnej w gospodarstwie rolnym lub średniej rocznej
produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym, albo
- w ramach formuły pomocy de minimis, zgodnie z
przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013 - w przypadku gdy
powyższe szkody będą wynosić nie więcej niż 30% średniej rocznej
produkcji rolnej lub średniej rocznej produkcji roślinnej.
Wysokość pomocy ustala się jako iloczyn
deklarowanej przez producenta rolnego we wniosku powierzchni uprawy, w której
powstały szkody oraz stawki pomocy. Przy czym, w przypadku pomocy udzielanej:
- poza formułą pomocy de minimis (pomoc publiczna)
wysokość pomocy nie może przekroczyć wartości stanowiącej różnicę pomiędzy
80% bądź 90% (w zależności od położenia gospodarstwa rolnego) kwoty
obniżenia dochodu powiększonej o koszty poniesione i pomniejszonej o
koszty nieponiesione, a wysokością pomocy otrzymanej na podstawie
odrębnych przepisów i otrzymanych odszkodowań,
- w ramach formuły pomocy de minimis przyznawana
pomoc nie może przekroczyć równowartości w euro dostępnego limitu de
minimis (z uwzględnieniem limitu w zakresie pomocy w rolnictwie,
rybołówstwie i ogólnego limitu pomocy de minimis).
Kwota pomocy będzie podlegała
pomniejszeniu o 50% dla producentów rolnych, którzy w dniu wystąpienia szkód w
uprawach rolnych nie mieli ubezpieczonych co najmniej 50% powierzchni upraw w
gospodarstwie rolnym, z wyłączeniem łąk i pastwisk.
Do wniosku należy dołączyć, w przypadku:
- pomocy de minimis, udzielanej zgodnie z
rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1408/2013:
- kopię protokołu oszacowania szkód, zawierającego
informacje o powierzchni upraw, w których powstały szkody,
- zaświadczenia dotyczące otrzymanej pomocy de
minimis (równoważne ze złożeniem zaświadczenia jest wypełnienie zawartego
we wniosku o udzielenie pomocy oświadczenia dotyczącego otrzymanej pomocy
de minimis).
- pomocy udzielanej zgodnie z rozporządzeniem
Komisji (UE) nr 702/2014 - pomoc publiczna:
- kopię protokołu oszacowania szkód, zawierającego
informacje o powierzchni upraw, w których powstały szkody, z
adnotacją wojewody potwierdzającą wystąpienie szkód.
(wzór protokołu oszacowania szkód oraz
wytyczne do jego sporządzenia zostały opublikowane na stronie MRiRW https://www.gov.pl/rolnictwo/niekorzystne-zjawiska-atmosferyczne).
Podstawa prawna: § 13r rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27
stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji
niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz.
187, z późn. zm.) - zmiana opublikowana w Dz. U. poz. 1483.
źródło: MRiRW
|
|
| więcej |
|
|
|
PILNE!!! INFORMACJA DLA ROLNIKÓW |
13/09/2018 |
|
Urząd
Gminy w Osięcinach informuje, że w dniu 13 września 2018 roku
w godzinach porannych otrzymaliśmy od Wojewody Kujawsko- Pomorskiego pismo
o treści, która znajduje się w załączniku. W
związku z tym prosimy wszystkich rolników o pilne stawienie się w UG w Osięcinach
w pokoju nr 18 - I piętro, celem podpisania protokołów strat.
Podpisane
przez rolników protokoły strat zostaną zawiezione do Wojewody Kujawsko
- Pomorskiego do potwierdzenia, a następnie muszą być przez Państwa
odebrane i zawiezione do ARiMR w Radziejowie.
Wnioski
do ARiMR w Radziejowie można składać od dnia 14 do 28 września 2018
roku. W związku z bardzo krótkim terminem na składanie wniosków o pomoc,
prosimy o stawiennictwo w UG w trybie pilnym, aby umożliwić Państwu
jak najszybsze odebranie ich od nas, po wcześniejszym podpisaniu przez
Wojewodę.
Protokół
musi być dołączony do wniosku o pomoc do ARiMR.
R. Ładzińska
|
|
| więcej |
|
|
|
Przebudowano nowy odcinek drogi gminnej |
13/09/2018 |
|
W dniu 13.09.2018r. odbył się odbiór techniczny zadania inwestycyjnego pn: Przebudowa drogi gminnej nr 180202C Bilno - Pocierzyn na odcinku o długości 1 km, mieszanką mineralno-asfaltową o grubości 6cm. Wykonawcą robót drogowych było Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. Nowa Wieś, ul. J. Pawła II nr 7, 87 - 858 Kruszyn. Łączna wartość zadania wyniosła 182 923,14 zł brutto.
|
|
| więcej |
|
|
|
Podpisanie umowy o dofinasowanie |
13/09/2018 |
|
W dniu 12 09.2018 roku Wójt Gminy Osięciny
podpisał umowę na dofinansowanie w formie zaliczki i refundacji Projektu
Termomodernizacja budynków szkół Podstawowych
w miejscowościach: Osięciny, Kościelna Wieś, Pocierzyn. Zadanie będzie
współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi
priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie
Działania 3.3. Efektywność energetyczna w
sektorze publicznym i mieszkaniowym Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Zakres prac będzie polegał
na : ociepleniu wszystkich ścian zewnętrznych, ociepleniu stropodachu,
modernizacji systemu grzewczego polegającej na montażu kompletnej kotłowni
pelletowej, wymianie obróbek blacharskich, wymianie oświetlenia wewnętrznego na
LED.
Całkowita wartość projektu wynosi 2 012
670,77 zł i obejmuje dofinansowanie z Funduszu w kwocie 1 329 447,02 zł.
Realizację inwestycji planuję się wykonać w 2019 roku.
Marcin Korzeniewski
|
|
| więcej |
|
|
|
|
| |