Sobota,  28 grudnia 2024, Imieniny: Antoniusza, Cezarego, Teofilii
   Strona główna       Samorząd       Osięciny       Kultura i Sport       Edukacja       RODO       Przetargi       Umowy 2020   

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Powiat Radziejowski
Program Rządowy CZYSTE POWIETRZE SPOTKANIE 07.10.2018 r. w GOK-u
20/09/2018

Urząd Gminy w Osięcinach informuje, że w dniu 07 października 2018 roku w GOK-u w Osięcinach o godzinie 18:00 odbędzie się spotkanie, w sprawie uruchomionego rządowego programu Czyste Powietrze. W trakcie spotkania zostaną wyjaśnione formy dotacji, warunki dofinansowania, cele itd.

Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy na przybycie na w/w spotkanie.

Renata Ładzińska

 

więcej
Program Czyste Powietrze ruszył. Nabór w WFOŚiGW w Toruniu
20/09/2018

Urząd Gminy w Osięcinach informuje że z dniem 19 września 2018roku można składać wnioski na dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze. Wnioski dotyczą np.: wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, wymianę pieca na ekologiczny, docieplenie budynków mieszkalnych, montaż fotowoltaiki, montaż kolektorów słonecznych, montaż pomp ciepła.

Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu - warunki uczestnictwa,  kwota dofinansowania, warunki dofinansowania, cel i zakres działań.

Wnioski będą składane w formie papierowej, elektronicznej do WFOŚiGW w Toruniu.

Link na stronę znajduje się poniżej.


http://www.wfosigw.torun.pl/aktualnosc-397-program_czyste_powietrze_nabor_wnioskow.html

więcej
Pomoc poszkodowanemu rolnikowi z Sęczkowa
19/09/2018

Urząd Gminy w Osięcinach zwraca się z prośbą do rolników z terenu Gminy Osięciny o pomoc dla jednego z rolników z miejscowości Sęczkowo. W dniu 18 września 2018 roku w gospodarstwie rolnika wybuchł pożar, w wyniku czego spłonęło bardzo dużo bel słomy (około 400 sztuk), spłonął sprzęt rolniczy, zboże nadpaliło się i nie wiadomo czy będzie nadawało się do skarmienia zwierząt, których rolnik jest hodowcą.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą do rolników, którzy chcą wspomóc w/w osobę o pomoc rzeczową - o słomę, zboże.

W późniejszym terminie podamy nr konta, na które będzie można wpłacać pieniądze, przeznaczone głównie na zebranie zapasu karmy dla zwierząt. Za okazaną wszelką pomoc dziękujemy.

więcej
Dbamy o zieleń
19/09/2018

W Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska w Toruniu została zawarta umowa na udzielenie dotacji w kwocie 10.000,00 zł na przedsięwzięcie pn: "Odnowa zieleni miejskiej w miejscowości Osięciny przy ulicy Traugutta - parking przy Szkole Podstawowej".
Wartość zadania wynosiła 14.338,00 zł. W ramach przedsięwzięcia nasadzono 439 szt. krzewów oraz 3 klony.

więcej
Umiem pływać
18/09/2018

W dniach od  25.09.2018 do 27.11.2018 roku odbędą się wyjazdy   na basen  w ramach programu powszechnej nauki pływania Umiem pływać. Z programu skorzysta 15 dzieci Szkoły Podstawowej w Osięcinach  z klas I-III w liczbie 15 osób. Projekt obejmuje 10 wyjazdów na basen co w efekcie końcowym daje 15 godzin nauki pływania na każde dziecko. 

Projekt współfinansowany jest z Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów. Środki są przeznaczone na:- pokrycie kosztów transportu/dojazdu uczestników zajęć, wynajem pływalni, pokrycie kosztów obsługi instruktorskiej i wychowawczej, ubezpieczenie uczestników zajęć. Wkładem własnym gminy są koszty związane z transportem dzieci na basen.

Zajęcia w ramach projektu powszechnej nauki pływania to przede wszystkim propozycja  skorzystania z możliwości nabycia podstawowych umiejętności pływania,  ale również możliwość rozwijania i podnoszenia sprawności fizycznej, zachęcanie do systematycznego uprawiania sportu w czasie wolnym od nauki oraz zachęcanie i wdrażanie do prowadzenia zdrowego i aktywnego stylu życia. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych na basenie, bez względu na poziom umiejętności i sprawności fizycznej.

więcej
Zapytanie ofertowe
17/09/2018

Więcej w załącznikach

więcej
Pomoc związana z wystąpieniem suszy lub powodzi - szkody w uprawach rolnych
14/09/2018

Agencja będzie udzielała pomocy producentom rolnym, w których gospodarstwach rolnych szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2018 r. suszy lub powodzi, w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, powstałe na powierzchni uprawy objęły co najmniej 30% danej uprawy.

Wnioski o udzielenie pomocy obejmujące szkody powstałe na powierzchni uprawy w wysokości co najmniej 70% danej uprawy na powierzchni występowania tej uprawy można składać od 14.09.2018 r. do 28.09.2018 r. Stawka pomocy wynosi      1 000 zł na 1 ha powierzchni uprawy.

Otwórz wnioski o pomoc

Wnioski o udzielenie pomocy obejmujące szkody powstałe na powierzchni uprawy w wysokości co najmniej 30% i mniej niż 70% danej uprawy na powierzchni występowania tej uprawy można składać od 26.09.2018 r. do 17.10.2018 r. Stawka pomocy wynosi 500 zł na 1 ha powierzchni uprawy.

Producenci rolni, w których gospodarstwach rolnych szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2018 r. suszy lub powodzi, powstałe na powierzchni uprawy, objęły co najmniej 70% danej uprawy i którzy złożyli wniosek o pomoc w związku z tymi szkodami zawierający niezbędne dane i załączniki, umożliwiające udzielenie również pomocy w związku ze szkodami w uprawach rolnych spowodowanymi wystąpieniem w 2018 r. suszy lub powodzi, powstałymi na powierzchni uprawy, obejmującymi co najmniej 30% i mniej niż 70% danej uprawy, aby uzyskać tę pomoc nie muszą ponownie składać wniosków o udzielenie pomocy, jeżeli ze złożonych wniosków o udzielenie pomocy wynika, w których uprawach powstały szkody, które objęły co najmniej 30% i mniej niż 70% danej uprawy.

Wniosek należy złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.

Formularz wniosku zostanie wkrótce udostępniony na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Pomoc jest skierowana do producenta rolnego:

  • któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  • w którego gospodarstwie rolnym szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2018 r. suszy lub powodzi, powstałe na powierzchni uprawy, objęły co najmniej 30 % danej uprawy;
  • będącego mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika nr I do rozporządzenia Komisji UE nr 702/2014.

Pomoc będzie udzielana:

  • poza formułą pomocy de minimis (pomoc publiczna), na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 702/2014 - w przypadku gdy szkody spowodowane tegoroczną suszą lub powodzią, oszacowane przez komisję powołaną przez wojewodę właściwego ze względu na miejsce wystąpienia szkód będą  wynosić powyżej  30% średniej rocznej produkcji rolnej w gospodarstwie rolnym lub  średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym, albo
  • w ramach formuły pomocy de minimis, zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013 - w przypadku gdy powyższe szkody  będą wynosić nie więcej niż 30% średniej rocznej produkcji rolnej lub średniej rocznej produkcji roślinnej.

Wysokość pomocy ustala się jako iloczyn deklarowanej przez producenta rolnego we wniosku powierzchni uprawy, w której powstały szkody oraz stawki pomocy. Przy czym, w przypadku pomocy udzielanej:

  • poza formułą pomocy de minimis (pomoc publiczna) wysokość pomocy nie może przekroczyć wartości stanowiącej różnicę pomiędzy 80% bądź 90% (w zależności od położenia gospodarstwa rolnego) kwoty obniżenia dochodu powiększonej o koszty poniesione i pomniejszonej o koszty nieponiesione, a wysokością pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów i otrzymanych odszkodowań,
  • w ramach formuły pomocy de minimis przyznawana pomoc nie może przekroczyć równowartości w euro dostępnego limitu de minimis (z uwzględnieniem limitu w zakresie pomocy w rolnictwie, rybołówstwie i ogólnego limitu pomocy de minimis).

Kwota pomocy będzie podlegała pomniejszeniu o 50% dla producentów rolnych, którzy w dniu wystąpienia szkód w uprawach rolnych nie mieli ubezpieczonych co najmniej 50% powierzchni upraw w gospodarstwie rolnym, z wyłączeniem łąk i pastwisk.

Do wniosku należy dołączyć, w przypadku:

  1. pomocy de minimis, udzielanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1408/2013:
    • kopię protokołu oszacowania szkód, zawierającego informacje o powierzchni upraw, w których powstały szkody,
    • zaświadczenia dotyczące otrzymanej pomocy de minimis (równoważne ze złożeniem zaświadczenia jest wypełnienie zawartego we wniosku o udzielenie pomocy oświadczenia dotyczącego otrzymanej pomocy de minimis).
  2. pomocy udzielanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 702/2014 - pomoc publiczna:

    • kopię protokołu oszacowania szkód, zawierającego informacje o powierzchni upraw, w których powstały szkody, z adnotacją wojewody potwierdzającą wystąpienie szkód.

(wzór protokołu oszacowania szkód oraz wytyczne do jego sporządzenia zostały opublikowane na stronie MRiRW https://www.gov.pl/rolnictwo/niekorzystne-zjawiska-atmosferyczne).

Podstawa prawna: § 13r rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.) - zmiana opublikowana w Dz. U. poz. 1483.

źródło: MRiRW

więcej
PILNE!!! INFORMACJA DLA ROLNIKÓW
13/09/2018

Urząd Gminy w Osięcinach informuje, że w dniu 13 września 2018 roku w godzinach porannych otrzymaliśmy od Wojewody Kujawsko- Pomorskiego pismo o treści, która znajduje się w załączniku. W związku z tym prosimy wszystkich rolników o pilne stawienie się w UG w Osięcinach w pokoju nr 18 - I piętro, celem podpisania protokołów strat.

Podpisane przez rolników protokoły strat zostaną zawiezione do Wojewody Kujawsko - Pomorskiego do potwierdzenia, a następnie muszą być przez Państwa odebrane i zawiezione do ARiMR w Radziejowie.
Wnioski do ARiMR w Radziejowie można składać od dnia 14 do 28 września 2018 roku. W związku z bardzo krótkim terminem na składanie wniosków o pomoc, prosimy o stawiennictwo w UG w trybie pilnym, aby umożliwić Państwu jak najszybsze odebranie ich od nas, po wcześniejszym podpisaniu przez Wojewodę.
Protokół musi być dołączony do wniosku o pomoc do ARiMR.

R. Ładzińska

więcej
Przebudowano nowy odcinek drogi gminnej
13/09/2018

W dniu 13.09.2018r. odbył się odbiór techniczny zadania inwestycyjnego pn: Przebudowa drogi gminnej nr 180202C Bilno - Pocierzyn na odcinku o długości 1 km, mieszanką mineralno-asfaltową o grubości 6cm. Wykonawcą robót drogowych było Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. Nowa Wieś, ul. J. Pawła II nr 7, 87 - 858 Kruszyn. Łączna wartość zadania wyniosła 182 923,14 zł brutto.

więcej
Podpisanie umowy o dofinasowanie
13/09/2018

W dniu 12 09.2018 roku Wójt Gminy Osięciny podpisał umowę na dofinansowanie w formie zaliczki i refundacji Projektu Termomodernizacja budynków szkół Podstawowych  w miejscowościach: Osięciny, Kościelna Wieś, Pocierzyn. Zadanie będzie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie Działania 3.3. Efektywność energetyczna w  sektorze publicznym i mieszkaniowym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Zakres prac będzie polegał na : ociepleniu wszystkich ścian zewnętrznych, ociepleniu stropodachu, modernizacji systemu grzewczego polegającej na montażu kompletnej kotłowni pelletowej, wymianie obróbek blacharskich, wymianie oświetlenia wewnętrznego na LED.

Całkowita wartość projektu wynosi 2 012 670,77 zł i obejmuje dofinansowanie z Funduszu w kwocie 1 329 447,02 zł. Realizację inwestycji planuję się wykonać w 2019 roku. 

                                                                                                         Marcin Korzeniewski

więcej

 strona:  67 68 69 70 71 72 73 74 75