Urząd Gminy Osięciny informuje,
że w związku z pozyskanymi środkami z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w
Toruniu środków na finansowanie demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania
lub zabezpieczania odpadów zawierających azbest, można składać wnioski o
dofinansowanie na zadania realizowane: na obiektach, których właścicielami
są osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające
osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, przeprowadzające
modernizację budynków z bezzwrotnych środków dotacyjnych.
Dofinansowanie obejmie pokrycie kosztów
wartości robót przez WFOŚiGW w Toruniu.
Prace jakie mogą być zlecone przez
właściciela nieruchomości mogą polegać
na:
- demontażu
pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest;
- transportu
odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwiani;
- unieszkodliwieniu
lub zabezpieczeniu odpadów zawierających azbest.
Jednocześnie informujemy,
że właściciel nieruchomości może zlecić jedynie transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest, nie musi zlecać demontażu,
jeśli wykonała go inna firma i leży ona na terenie nieruchomości zabezpieczony
i gotowy do odbioru lub który zostanie dopiero zdjęty przez firmę.
Dokumenty jakie należy załączyć :
- wypełniony
czytelnie wniosek;
- wypełniona
informacja o posiadaniu wyrobów zawierających azbest na terenie danej nieruchomości;
- wypełnione
oświadczenie współwłaściciela nieruchomości;
- akt notarialny
potwierdzający prawo władania daną nieruchomością lub odpis księgi wieczystej.
W przypadku
zaznaczenia demontażu wyrobów zawierających azbest prosimy właścicieli
nieruchomości o załączenie do w/w dokumentów zgłoszenie uzyskanego w Starostwie
Powiatowych w Wydziale Budownictwo, tj. zgłoszenia przystąpienia do prac
związanych ze zmianą pokrycia dachowego na budynku zlokalizowanym na podanej we
wniosku nieruchomości.
Dofinansowaniem
objęte będą wyłącznie obiekty ujęte w "Inwentaryzacji azbestu i wyrobów
zawierających azbest dla gminy Osięciny", w związku z powyższym wymagane jest
wypełnienie informacji o posiadaniu wszystkich wyrobów azbestowych na swojej
nieruchomości, który stanowi jeden z załączników do wniosku. Szczegółowe
informacje, a także druk wniosku i wymaganych załączników można uzyskać w Urzędzie Gminy Osięciny ul. Wojska Polskiego 14, I piętro, pokój 18 lub ze strony www.osieciny.pl, w
aktualnościach pod tytułem AZBEST 2020.
Dodatkowe informacje udzielane są
także pod numerem telefonu 54 265 00 30 wew. 30.
Nabór wniosków trwa do 20 marca 2020 roku. Wnioski złożone po tym
terminie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
Z up. Wójta Gminy Osięciny mgr Paweł Koziński
Podinspektor ds. rolnictwa i ochrony środowiska
|