Zmiana przepisów dotyczy wartości dofinansowania. W roku 2017 WFOŚ i GW dofinansowuje prace w wysokości 70% wartości robót, resztę tj. 30% dopłaca – Gmina Osięciny.
Urząd Gminy Osięciny informuje, że w związku z możliwością pozyskania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu środków na finansowanie demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczania odpadów zawierających azbest, można składać wnioski o dofinansowanie na zadania realizowane: na obiektach, których właścicielami są osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, przeprowadzające modernizację budynków z bezzwrotnych środków dotacyjnych, w ramach której unieszkodliwiany jest azbest o wartości nie przekraczającej 1000 zł/Mg.
Dofinansowanie obejmie pokrycie kosztów w wysokości 70 % wartości robót przez WFOŚiGW w Toruniu, pozostała kwota do zapłaty przez Gminę Osięciny.
Prace jakie mogą być zlecone przez właściciela nieruchomości mogą polegać na:
- demontażu pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest;
- transportu odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwiani;
- unieszkodliwieniu lub zabezpieczeniu odpadów zawierających azbest.
Jednocześnie informujemy, że właściciel nieruchomości może zlecić jedynie transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest, nie musi zlecać demontażu, jeśli wykonała go inna firma i leży ona na terenie nieruchomości zabezpieczony i gotowy do odbioru lub który zostanie dopiero zdjęty przez firmę.
Dokumenty jakie należy załączyć :
- wypełniony czytelnie wniosek;
- wypełniona informacja o posiadaniu wyrobów zawierających azbest na terenie danej nieruchomości;
- wypełnione oświadczenie współwłaściciela nieruchomości;
- akt notarialny potwierdzający prawo władania daną nieruchomością lub odpis księgi wieczystej.
W przypadku zaznaczenia demontażu wyrobów zawierających azbest prosimy właścicieli nieruchomości o załączenie do w/w dokumentów zgłoszenie uzyskanego w Starostwie Powiatowych w Wydziale Budownictwo, tj. zgłoszenia przystąpienia do prac związanych ze zmianą pokrycia dachowego na budynku zlokalizowanym na podanej we wniosku nieruchomości.
Dofinansowaniem objęte będą wyłącznie obiekty ujęte w „Inwentaryzacji azbestu i wyrobów zawierających azbest dla gminy Osięciny”, w związku z powyższym wymagane jest wypełnienie informacji o posiadaniu wszystkich wyrobów azbestowych na swojej nieruchomości, który stanowi jeden z załączników do wniosku.
Szczegółowe informacje, a także druk wniosku i wymaganych załączników można uzyskać w Urzędzie Gminy Osięciny ul. I Armii Wojska Polskiego 14, I piętro, pokój 18.
Druk wniosku oraz załączniki dostępne są także na stronie www.osieciny.pl, w aktualnościach pod tytułem USUWANIE AZBESTU 2017 ROK
Dodatkowe informacje udzielane są także pod numerem telefonu 54 265 00 30 wew. 30.
Nabór wniosków trwa do 28 lutego 2017 roku. Wnioski złożone po tym terminie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
Z up. Wójta Gminy Osięciny
mgr inż. Renata Ładzińska
inspektor ds. ochrony środowiska i rolnictwa