Niedziela,  19 stycznia 2025, Imieniny: Erwiny, Henryka, Mariusza
   Strona główna       Samorząd       Osięciny       Kultura i Sport       Edukacja       RODO       Przetargi       Umowy 2020   

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Powiat Radziejowski
Pomoc w zakupie podręczników na rok szk. 2011/2012
27/06/2011
W roku szkolnym 2011/2012 obowiązują zasady pomocy przy zakupie podręczników szkolnych zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25maja 2011r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników szkolnych.



Zgodnie z w/w rozporządzeniem pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników uczeń może otrzymać tylko ze względu na jedno z trzech wymienionych kryteriów, tj. ze względu na:
1) kryterium dochodowe (351,00 zł), o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm.);
2) przypadki określone w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, poza kryterium dochodowym, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń;
3) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, realizujących w roku szkolnym 2011/2012 obowiązek szkolny lub obowiązek nauki w szkołach dla dzieci i młodzieży (poza kryterium dochodowym).

Dofinansowanie zakupu podręczników będzie wynosić:
dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej oraz dla
uczniów niepełnosprawnych I-III szkół podstawowych do kwoty 180 zł


dla uczniów klas III gimnazjum
oraz
dla uczniów niepełnosprawnych uczęszczających do klas
I-III gimnazjów



do kwoty 325 zł

dla uczniów niepełnosprawnych klas IV-VI szkół podstawowych do kwoty 210 zł



I. Rodzice składają wniosek o dofinansowanie w szkole, w której dziecko będzie uczyło się w roku szkolnym 2011/2012.
II. Rodzice dokonują zakupu podręczników.
III. Rodzice przedstawiają dyrektorowi szkoły dowód zakupu podręczników (faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica/opiekuna prawnego, rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników (w przypadku złożenia oświadczenia o zakupie podręczników do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2011 r. – „Wyprawka szkolna”).
IV. Dyrektor szkoły po rozpatrzeniu wniosków i otrzymaniu środków na dofinansowanie zakupu podręczników przekazuje kwotę dofinansowania rodzicom.

Wnioski dotyczące "Wyprawki szkolnej" należy pobrać i składać bezpośrednio w szkołach do dnia 9 września 2011r.

Ewelina Ceglarek